Celebryci i ich wpływ na świat mody

Trendy się zmieniają, cały czas. Noszenie tego, co dwa lata temu było na świeczniku, dziś w znanych kręgach uchodzi za niewiedzę lub ignorancję.
Doszło do sytuacji, w której tylko nieliczni, a konkretnie ci, którzy są w temacie obeznani, są na bieżąco z tym, co teraz jest trendy. Jak ubierać się modnie nie znając aktualnych wytycznych?

Warto zapoznać się z ogólnymi insygniami stylu. Moda damska, choć przez lata ewoluowała, dalej opiera się na podstawowych prawidłach. Elementy garderoby, które kobiety noszą od dziesięcioleci, a w nich: damskie jeansy, sukienki, spódniczki, wysokie obcasy; one wszystkie nadal są używane. Zmieniła się nieco ich forma. Nie sposób nie zauważyć, jak kultura zmienia wyobrażenie na temat tego, co ma być trendy. Rozluźnienie społeczne sprawia, że spodnie są bardziej przyległe, często nazbyt podkreślające kobiece kształty. Krótka spódniczka staje się oznaką pewności siebie, a nie rozluźnienia obyczajów, jak to niegdyś miało miejsce.

Coraz częściej pokazy mody dotyczą jednak kolekcji, które nie celują w seksowne kreacje. To udziwnianie projektów staje się coraz bardziej popularne. W świecie, w którym rzadko jesteśmy traktowani jako indywidualna jednostka, taki kierunek wydaję się kierować na potrzeby odbiorcy. Chęć wyróżnienia z tłumu zaczyna być domeną dzisiejszych nastolatków. Oryginalne kreacje mogą być świadomym i skutecznym narzędziem na przedstawienie się ogółowi jako oryginalna i odważna jednostka. Ku temu trendowi zaczynają podążać celebryci. Kiedyś widziani w modnych kurtkach i markowych butach, dzisiaj z uniesionym czołem wychodzą w dresie, na stopach mając klapki, a na nosie okulary w czarnych oprawkach. Wiele osób pamięta, kiedy jeszcze parę lat temu, taki incydent nie uchodził serwisom plotkarskim.

W obecnej sytuacji, takie wyjście poczytywane jest jako oznaka dobrej kondycji emocjonalnej celebryty. Jest naturalny, nie przejmuje się zdaniem innych. Takich ludzi się naśladuje. Z drugiej strony, pokazując się publicznie na galach, rozdaniach nagród; znane osoby wydają duże pieniądze i angażują znanych projektantów, którzy stworzą coś, co będzie godne zapamiętania. Na takich wydarzeniach w końcu nie chodzi o własne zdanie, tylko o zdanie innych. Innym aspektem jest zakres czysto marketingowy. Firmy odzieżowe mają ogromne zyski, jeśli to projekt ich firmy przyciągnie uwagę mediów. Branża modowa potrzebuje twarzy. Pokolenie Z nikomu bardziej nie ufa, niż własnemu idolowi. Zarówno celebryci i producenci ubrań, dobrze zdają sobie z tego sprawę. Nie ma lepszego sposobu na kształtowanie świadomości pokolenia, które jeszcze długo będzie dawało największe zyski.

Anna Farelska

Zapraszam serdecznie do zakupów moim butiku. Posiadamy odzież znanych o cenionych marek, włoskich oraz z całego świata. Odzież damska i męska, a także obuwie i akcesoria.